Inspiration til sund leg i naturen for børn

Alle børn bør lege i naturen en gang i mellem. Desværre er der mere og mere tendens til, at børn leger indenfor. Særligt i byer hvor der ikke altid er nem adgang til naturen, gør det sig ofte gældende. Hvis barnet ikke selv har adgang til naturen, bør du en gang i mellem tage dig tid til, at tage med en tur i skoven eller parken. På den måde kan barnet få noget frisk luft, og stadig få mulighed for at lege i naturen, på trods af at i bor i byen. Her i artiklen vil du få inspiration til leg i naturen for børn, så du kan hjælpe dit barn med at få den bedst mulige oplevelse når i er udenfor.

Sandleg ved stranden og i sandkasser

At tage på stranden er en fantastisk aktivitet at lave sammen med børn, og de elsker som regel alt ved det. At bade ved stranden, lege i sandet og måske få en lækker is. Hvis dit barn er et af dem som ikke kan få nok af at lege i sand, kan i passende anskaffe jer en sandkasse. På den måde kan barnet også lege i sand når i er der hjemme, og i behøver ikke tage til stranden hver gang. Find den bedste sandkasse her, hvor du samtidig kan få inspiration og viden om, hvilken sandkasse som passer bedst til jeres behov.

Klatre i træer

Klatring i træer er endnu en leg i naturen som alle børn bør prøve. For barnet er det både sjovt, sejt og også lidt farligt. Det er en af de klassiske lege i naturen, som vi alle sammen har leget som lille og været glad for. Den glæde bør vores børn også få del i. Så derfor, tag dit barn med ud i haven, parken eller skoven, og find et godt klatretræ hvor de kan lege i.

Gemmeleg

Gemmeleg er endnu en klassisk leg som de fleste af os har leget som børn, og som vores børn nu selv leger. Det er en leg som kan leges mange steder, men som er særlig sjov i naturen. At lege gemmeleg i en skov eller en park med mange sjove gemmesteder, og meget sjovere end blot at lege det i hjemmet. Hvis der er lidt legebarn i dig, kan du endda selv være med til en omgang, og se om du er ligeså god, som du var da du var barn.

Fangeleg

Fangeleg er en leg som kræver meget plads, og er derfor hel ideel som leg i naturen. Det er ligeledes en rigtig sund leg, da børnene virkelig får rørt sig, og får pulsen op. Endnu en klassiker, som alle børn bør lege en gang i mellem.

Rul til toppen